kangaroo valley en ziek

13 februari 2016 - Mildura, Australië

We hebben een paar rustige dagen in kangaroo valley. We zitten op een leuke camping met een mooi zwembad en een minigolf. De kinderen kunnen er heerlijk zwemmen en doen dat ook veel. We hebben gekeken of Marit in de buurt kon paardrijden. We rijden naar een boerderij die paardrijtochten aanbied. Daar rijden we niet zomaar heen. Kangaroo valley is al een klein gehucht met een 'dorpstraat' als we naar de boerderij willen moeten we 11,5 km een zijstraat inrijden. Hier alleen maar boerderijen en weilanden. De boerderij ligt in een vallei. Ontzettend veel grond en de paarden hebben alle ruimte. Het is er werkelijk prachtig! Als we het erf oprijden komt boer Jack met een paar honden om zich heen naar ons toe. De paardrijtocht kan helaas niet omdat Marit te jong is. Als Marit en Melle ook uit de auto stappen zijn ze een beetje bang voor de honden. Jack leert ze meteen om de honden met opgeheven hoofd te negeren zodat ze weten wie de baas is. De kinderen lopen met hun kin in de lucht de rest van de dagen als ze een hond zien! Boer Jack is aardig en wil Marit niet teleurstellen. Hij haalt Tiny uit de wei en ze mag hem eten geven en borstelen. Haar ochtend kan niet meer stuk. We praten nog wat en dan moet Jack weer aan het werk.

Dichtbij kangaroo valley heb je nog wat watervallen waar we ook een kijkje gaan nemen. Het uitzicht is weer erg mooi en we maken een kort wandelingetje. Meer zit er niet in aangezien Maarten zich behoorlijk ziek begint te voelen. Hij ligt 2 dagen met koorts voor de tent en hoest zijn longen uit zijn lijf.

Vrijdag vertrekken we van de camping. Het plan is om een deel van Australië te doorkruisen om zo bij adelaine in de buurt te komen. We weten dat het een aardig lange afstand is en bereiden de kids dan ook voor op 2 rij dagen. We rijden door niemand land. Weinig om je heen te zien dan alleen heuvels en bomen. Af en toen een tankstation maar dat is het dan ook wel. Tegen 4en zijn we in de buurt van de camping (we hebben een campingboek hier gekocht en daar staat de camping in ook hebben we even gegoogeld en het ziet er leuk uit). De camping ligt in een natuurpark en tegen 17.00 uur hebben we eindelijk de ingang van het park gevonden.. in the middle of nowhere pfff en toen begon ons avontuur. We kijken op de kaart. Niks geen visitorcenter of een warm welkom nee alleen een bord met welkom Er zijn wel 3 campingplaatsen. Wij kiezen voor nummer 3 en volgen netjes het bordje met een 3 erop. De weg is off road en we zijn blij met de 4x4 in de auto. We rijden en rijden.. diepe kuilen grote bulten... Het lukt allemaal net. Maar dan na 30 minuten rijden was er een diepe kuil met water... waar we in vast kwamen te zitten.... Kl#te!!!! geen huis, mens of auto in de wijde omgeving. klotsende oksels, kabbelend water in de bilnaad, doem scenario van overnachten in de wildernis (dit alles bij martine). Maar door de geweldige stuur kunsten van maarten, zijn behendigheid met de auto lukt het om eruit te komen! (nu lijkt het of dit wel 6 uur heeft geduurd allemaal maar in werkelijkheid waren we er met 2 minuten uit hoor, maar het leek wel echt 6 uur hoor!!!) We draaien om en rijden naar een overnachtingscamping aan de weg. Veel te duur, pal in de zon, maar dat geeft voor vandaag even niet meer....

De volgende dag rijden we door. Met maarten en gaat het niet goed. We gaan langs een dokter die een behoorlijke luchtweginfectie vaststelt. Naast de antibiotica die we van huis mee hebben genomen krijgt hij er nog een kuur bij. We rijden nog door naar Mildura. Een grotere plaats aan een rivier. We zoeken nog een camping aan de rivier maar het is 40 graden en ik zie dat Maarten helemaal op is. Het is even klaar. Gezondheid is het belangrijkste nu en dus zoeken we een hotel. We vinden er een met een zwembad en besluiten hier te blijven totdat Maarten een heel stuk meer is opgeknapt. In Mildura is een groot zwembad. Vandaag (zondag) gaan we ons daar maar eens vermaken! Rustig aan, en geen zorgen!

Nog heel even terugkomend op de vorige blogs.. met Melle zijn hoofd gaat het prima. Zoals altijd bij Melle knapt hij snel op. Hij heeft de tijd van zijn leven. Geniet enorm van de ruimte om zich heen. Hij kan het hele strand afremmen of gewoon in de branding zitten. Je ziet hem dan echt oprecht genieten. Heerlijk om te zien.

Marit mist wat meer thuis. Haar vriendinnetjes en school. Dat is dan wat meer op de momenten als even iets tegen zit. Wel kijkt ze uit naar de spannende dingen en kan ze enorm genieten om met de go pro camera filmpjes te maken. Dat vind ze erg leuk! Ook zien we dat Marit echt al groot is. Op de camping wil ze graag alleen douchen. Dan komt ze terug met gepoetste tanden en geborstelde haren. Ze kan al zoveel zelf! Ook heeft ze soms even tijd voor zichzelf nodig. Zo heb ik met haar in kangaroo valley lekker door het dorpje geslenterd en in de winkeltjes gesnuffeld. Ik neem haar ook wat vaker alleen mee om een boodschap te doen.

De foto's die hier op de site staan zijn allemaal gemaakt met Maarten zijn telefoon. Dat is het makkelijkste om ze hier op de site krijgen. We kunnen ze dan namelijk doormailen. Dat scheelt een hoop gedoe met sd kaartjes verwisselen.

Tot zover weer! Xxx

1. Danielle:
    14 februari 2016
    Goedemorgen deze morgen vanuit Nederland :) jullie eerste verhalen met plezier gelezen. Inmiddels al behoorlijk wat gezien en gedaan... En wat een vrijheid. Hopelijk is iedereen weer opgeknapt. Wat heerlijk om te lezen hoe Melle geniet. Hier in het natte koude Nederland gaat ook alles goed. Fedd de is veel met jullie bezig; Als wij wakker zijn slapen jullie, de wereldbol is gekocht en hij weet precies waar jullie zitten en laarts droeg hij een vest van Melle en toen rook hij jullie :). Timo ook ziek geweest en weer een oorontsteking helaas. Happy Valentine! Xx
  2. Femke:
    Hè wereldreizigers
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Zo zijn we er ook een beetje bij!
    Goed om te lezen dat het met de kids goed gaat....vervelend dat Maarten zich slecht voelt maar het is een bikkel. Martine je zorgt wel goed voor m'n broer hè?
    Beterschap en een fijne Valentijnsdag
    Xxxxx
  3. Kees:
    Hoi,
    Weer een mooi verhaal met avontuur al was het maar 2 minuten
    Natuurlijk ben je dan even bezorgd. Hopelijk dat Maarten snel opknapt en goed dat je even een moment rustig aan doet. Gezondheid gaat voor.
    De kids hebben de tijd van hun leven. Heerlijk om ze zo te zien genieten.
    Keep calm and enjoy
  4. Oma:
    Lieve allemaal,
    Leuk om jullie verhalen.te lezen. Hopelijk is Maarten snel weer opgeknapt..
    Geniet van jullie verdere reis.
    Liefs Oma
  5. Ylse:
    Hoi Marit,

Ik zag de foto's en ik vind het er heel mooi uitzien.
    Ik zou zo naar jou toe willen en samen daar spelen.
    Want ik mis je wel.
    Veel plezier Marit.

Xxx Ylse
  6. Hilma:
    Goedemiddag alle 4
    Hier is het middag, behoorlijk regenachtig en fris.
    Zoals ik lees is het bloedheet bij jullie. Niet om in een tent te slapen of zijn de nachten wat koeler daar in Kangaroo Valley? Maarten, wij hopen dat je snel weer opknapt en mee kan genieten.
    Dat was ook wel even spannend bij boer Jack. Ik was in de auto blijven zitten . Oke, nu weet ik hoe dat moet met honden. .Hoofd omhoog en negeren. Weer wat geleerd..En dat avontuur met de auto had zonder de stuurkunst van Maarten anders kunnen aflopen. Tjonge, jonge ..... Wij wensen jullie weer alle goeds en let op kuilen en bulten. Liefs van ons
  7. Tante Nienie:
    Hallo Schatjes,
    Wat beleven jullie bijzondere avonturen zeg .
    En lekker zwemmen zeker elke dag.??
    En Maarten beetje uitrusten, en je medicijnen innemen ,hopelijk gaat het dan snel de betere kant op.
    Hier in Maassluis is het maar nat en koud , , saai weer !
    Emile en Lien hebben de sleutel van hun huis en wij zijn allemaal druk aan het klussen .
    Het word erg mooi .
    Veel plezier en mooie momenten !
    Tot horens , Lieve knuffel ook van Aad .
  8. Hanneke Jongboer:
    18 februari 2016
    Hi allemaal!
    Wat gaaf om de reisverslagen te kunnen lezen en zo jullie te kunnen volgen aan de andere kant vd aardbol! Lekker genieten daar he, leuke foto's en filmpje! Gelukkig dat Melle z'n hoofdwond genezen is, gaat zo vlug he bij jonge kinderen. Blijf genieten daar met en van elkaar! Lieve groeten, ook van Andre!
  9. Arjan en Miranda:
    18 februari 2016
    Zo zie je maar... op dat moment tegenslagen, achteraf de mooiste avonturen! Wel hopen dat Maarten zich snel weer helemaal top voelt! En die baard mag hij laten staan hoor;) staat hem goed!

Groetjes van Miran en mij
  10. Oma dini:
    19 februari 2016
    Wat leuk dat ik jullie kan volgen. Dikke knuffels
  11. Lara:
    23 februari 2016
    Hello folks! How 'r U doin'?
    Maart, weer helemaal opgeknapt?!
    Have fun! xx