3 maanden voor vertrek

26 oktober 2015 - Rotterdam, Nederland

"Ik heb geen zin in school" zegt Marit. "Ik ook niet, het duurt nog uuuuuuuuuren voordat we op wereldreis gaan" vervolgd Melle. Het is de maandag na de herfstvakantie. De klok is een uur achteruit gezet dus de kids zijn al even wakker en goed op dreef. Het duurt inderdaad nog uren voordat we gaan. Wellicht een leuk rekensommetje voor vanmiddag uit school om samen met de kinderen te doen, bedenk ik me nu.

Gisteravond lag ik in bed, er ging een kriebel door mijn buik; de herfstvakantie is voorbij! Nu hoeven we alleen nog maar toe te werken naar de kerstvakantie en dan is het bijna zover. Alle tickets zijn geboekt, auto's in Australië en Afrika moeten klaar staan, en de visums zijn geregeld. Qua noodzakelijk voorbereiding kunnen we niks meer doen. De route is bekend en zit in ons hoofd. Inlezen, leuke dingen verzinnen en er naar toe leven is het enige wat we nog kunnen doen. En dat doen we dan ook.

Als ik denk aan de reis word ik zo ontzettend blij en gelukkig. 6 Maanden lang zullen we met ons vieren zijn. Geen ge-ren en ge-race naar het zwembad voor de zwemlessen, geen onregelmatige diensten van Maarten, niet 4x in de week naar het werk. 24 Uur per dag zullen we samen zijn. Thuis kunnen we best wel eens tegen elkaar zeggen: "ga alsjeblieft even sporten" of "laat mij even rustig mijn boek lezen". Op reis weten we dat we heel goed op elkaar zijn afgestemd. We overleggen kort met elkaar, begrijpen elkaar en durven veel meer. We gaan ervoor! En daar hebben we dus ontzettend veel zin in! Ik zie voor me hoe trots ik ben als we de jungle trotseren op Sumatra, hoe "Freek in het wild"-enthousiast we zullen zijn als we wilde dieren spotten en hoe we lekker gek doen en ons vrij voelen op de stranden van de Filipijnen terwijl we het lied van kinderen voor kinderen 'op een onbewoond eiland' zingen!

Dromen en denken hoe het zal zijn gaat dus al aardig goed. Het gaan meemaken duurt nog 3 maanden. November, een grauwe saaie maand. December een gezellige warme maand en dan januari de maand van Melle zijn verjaardag en de maand waarin onze reis start! We kunnen niet wachten..

1. Gerda en Kees:
    26 oktober 2015
    Nog maar 3 maanden en dan Is het zover! Nog maar 3 maanden van voorpret! Nog maar 3 maanden van inlezen! Nog maar 3 maanden!! En voor je het weet Is het tijd voor vertrek want 3 maanden vliegen voorbij!!!!!
  2. Rob & Hilma:
    Leuk om dit te lezen. Voorpret is heerlijk... plannen maken, dromen hoe het zal zijn... en delen met elkaar... zo kan iedereen zich een beetje voorbereiden...
  3. Paula:
    26 oktober 2015
    Hi!
    Wat spannend en wat gaaf! Het echte aftellen is begonnen....
    3 maanden of 12 weken of 84 dagen of 2016 uur of 120960 minuten of gewoon aftellen in seconden. ...nog 7.257.600 tellen :-)
    Knuffel!
  4. Marianne Jongboer:
    20 december 2015
    En nu is het 20 december en over 5 weken is het zover! Spannend hoor! Geniet nog van de feestdagen en de laatste voorbereidingen. Ik wens jullie een heel mooie tijd met z'n viertjes en ik ga jullie volgen! Liefs
  5. Jose:
    15 januari 2016
    lieve Maarten,Martine, Marit en Melle.

Nog een paar weekjes en dan gaan jullie beginnen aan jullie avontuur. Ik wens jullie een super tijd toe en mogen al jullie dromen en verwachtingen uitkomen. Geniet iedere minuut van deze bijzondere reis. Heel veel liefs.

En natuurlijk ga ik jullie volgen.