Van de Blue Mountains naar Jervis Bay

9 februari 2016 - Blue Mountain, Australië

We komen aan in Katoomba in de blue mountains. Vanuit Sydney was het even zoeken om op de snelweg te komen maar uiteindelijk lukte dit en konden we zoals ons plan was makkelijk de Ikea vinden. Hier hebben we alles qua campinguitrusting kunnen vinden. Pannen, borden, bestek, snijplanken noem maar op! Lang leve de ikea! (Voor mensen die graag in een rustige Ikea lopen (dat je niemand ziet op een afdeling zeg maar) is de ikea sydney een uitkomst!) De camping ziet er goed uit. We blijven hier 2 nachten.

Regen en harde wind in de nacht en ochtend :-( We doen rustig aan en geven de kids voor het eerst les. In de middag blijft het mistig en nat. toch stappen we de auto in om boodschappen te doen. We kopen nog een gaspitje en rijden door naar het uitzichtpunt van de 3 sister. Ook deze liggen in de wolken. we willen toch wat doen en lopen een korte wandelroute waarbij we afdalen langs een van de rotsen. Niet helemaal naar beneden want het zijn veel trappen die we dan ook weer op moeten. Heet niet voor niks the gigant stairways! Terug naar de camping kijken we welke wandelroute daar start. Dat is naar de katoombafalls. Leuke wandeltocht tot aan de waterval. Het is eindelijk ook droog dus dat maakt het wat makkelijker.

Die nacht is het frisjes en staat er een harde wind maar wel droog! We ruimen de tent in en ontbijten in de auto. Daarna door naar scenic world. Daar starten alle kabel banen en ook een treintje. We kiezen ervoor om naar beneden te lopen en daar ook een ronde te lopen. Mooie uitzichten vandaag op de 3 sisters en de waterval. Beneden lopen we echt door het bos heen. Terug naar boven gaan we met het treintje. De steilste van de wereld. Het ritje is wel erg kort. Daarna rijden we door naar een nieuwe camping in blackheath. Midden in de natuur en helemaal gratis! Wat wil je nog meer?! Verder geen faciliteiten maar het is er leuk aangezien er een beekje stroomt waarin de kids zich meteen vermaken. Er komt zelfs een bloedzuiger op Marit haar voet. Dit is de echte natuur! We rijden nog naar Evans lookout point en relaxen daar een beetje. We rijden nog wat in de omgeving en eten dan op de camping.

Vanuit de blue mountains rijden we via de grand pacific drive naar Jervis Bay. Een mooie camping middenin een natuurpark. Het strand is echt schitterend. Wit zand en blauwe zee. Een plaatje zeg maar. Als we op het strand zijn lopen we over de rotsen naar een ander strandje. Melle ziet een octopus en even later zien we dolfijnen voorbij zwemmen! Als we gaan eten laten ook de papegaaien zich zien en voor het eerst in Australië zien we kangoeroes! In leven de lijve zeg maar, ipv op ons bord

De volgende dag gaan we een wandeling maken naar whiting Beach. Het is een pittige wandeling maar met een goed resultaat. We komen aan op een strandje gelegen tussen de rotsen met kraakhelder water. We vermaken er ons en eten wat. Daarna lopen we terug. Het is warm en het is toch zo'n uur lopen. Daarbij komt dat Marit de dag ervoor heeft overgegeven, tijdens de wandeling voel ik (martine) zich beroerder worden. Terug bij de tent komt het er uit. Even een minder middagje maar daarna is het over.

We zijn nu een week van huis en het besef dat we echt een half jaar wegblijven is er nog niet echt. Ook moeten we allemaal onze draai even zien te vinden. Of dat aan Australië ligt weten we niet. Wel zijn we een beetje zoekende. Op onze vorige reizen naar Vietnam ,Sri Lanka en afrika stapten we het vliegtuig uit en was je in een andere wereld. Dat ervaren wij hier wat minder. We doen onze boodschappen bij de Aldi en alles is natuurlijk westers. De natuur daar in tegen is natuurlijk gigantisch. Misschien moeten we daarin meer onze rust vinden, alhoewel dat soms ook nog moeilijk is aangezien alles via de hotspots gaat en er dus altijd veel mensen om je heen zijn op zo'n plek. We blijven zoeken.. we hebben nog 5,5 week!!

De Wi-Fi is slecht tot niks op de campings. We zijn dus afhankelijk van de (schrik niet) Mac Donalds! Daar hebben we goede internet verbinding. Het is heel fijn om zelf De keuze te maken om internet en dus contact met buiten te hebben zo worden we niet tot nauwelijks "geleefd" .

We gaan nu door naar kangaroo valley en het plan is om daar een camping voor een paar dagen te zoeken.

1. Rob & Hilma:
    9 februari 2016
    Ha lieve alle vier, wat fijn om weer belevenissen van jullie te lezen.Wat een gaaf verhaal. Zoveel al gezien. Spannend die dieren. En steeds weer een nieuwe plek zoeken om te slapen is ook weer steeds wennen. Heel veel plezier in Kangeroo Valley....Harte groetjes van ons
  2. Kees:
    9 februari 2016
    Hoi,
    Weer een mooi verhaal met leuke foto's. Er zullen er vast wel meer zijn gemaakt. Die zien we wel als jullie terug zijn, Maar dat duuuuuuurt nog heeeeeeeel lang.
    Trouwens bloedzuigers heb ik ook in de vijver. Een stuk dichter bij. Geintje!
    Ga zo op Google Maps eerst even de plaatsjes op zoeken waar jullie geweest zijn.
    Veel plezier en dan geniet je vanzelf.

Groetjes
  3. Jos kok:
    10 februari 2016
    Dag familie van der pol.

Klein berichtje uit Bunschoten.
    Wat leuk om jullie avonture te lezen en foto's te bekijken!
    Vol spanning en bewondering lezen wij jullie berichten!
    Geniet van elke plek die jullie bezoeken!
    Heel veel plezier nog met z'n 4e!

Mvg Jos, Nina, Dean en Neil Kok
  4. Arjan en Miranda:
    10 februari 2016
    Hey toppers,

Ik zie de plaatjes die jullie beschrijven helemaa voor me! Wat heerlijk! Erg leuk om de verhalen te lezen. Ik kijk al weer uit naar de volgende. Tot die tijd veel mooie avonturen toegewenst.

Groetjes van Miranda en Arjan