en weer verder!!

23 februari 2016 - Portland, Australië

We zijn al weer even verder. In Mildura knapte Maarten gelukkig redelijk snel op zodat we na 2 nachten hotel verder konden. We komen aan op een campground (plekken waar je gratis mag kamperen, zonder faciliteiten) vlakbij Waikerie. De camping ligt aan de rivier de Murray. Er staan nog wat caravans en dat is het. De kinderen kunnen in de rivier spelen en zwemmen. We hebben lekker weer en het is een fijne rustige plek om te verblijven. Onze Australische buren blijken van afkomst Nederlands te zijn. Een ouder echtpaar die in hun jeugd met hun ouders naar Australië zijn geëmigreerd en nu dus al 65 jaar in Australië wonen. We merken dat ze het leuk vinden om met ons te praten. Dan kunnen ze hun Nederlands weer even bijspijkeren. De man, oorspronkelijk uit Eindhoven, heeft nog steeds een Brabants accent! Geweldig om te horen!! Af en toe gaan ze nog naar Nederland op vakantie. Wat ze dan doen? Een reisje op de Rijn!! #omgekeerdewereld jaaaa wat is het toch zo fijn fijn fijn een reisje langs de Rijn Rijn Rijn lalalala

Bij Murray Bridge zitten we op een camping waar ontzettend veel papegaaien zitten. Het geluid wat ze maken is niet normaal. 'S morgens en 's avond vliegen ze in het rond. Het zijn er echt honderden! Verder doen we rustig aan. Maarten is nog steeds aan het aansterken maar knapt goed op.

We zitten een beetje met het weer. Kamperen is leuk maar met lekker weer is het leuker. We willen eigenlijk the great Oceaan road weer op maar het regent. Dus komen we, toch weer meer van de kust af, in Naracoorte. We hebben een leuke camping met een springkussen en een aangelegd meer voor de tent. We vinden onze draai er snel en de kinderen vermaken zich er prima. In Naracoorte zijn ook grotten te bezichtigen waar we dan ook een kijkje nemen.
In een eerder blog zeiden we al dat de afstanden gigantisch zijn. Ik maakte toen nog een geintje in de auto: Je zoon zal op zaterdagochtend een uit-wedstrijd hebben, dan kan je op vrijdag vertrekken en ben je zondag terug! Op deze camping is dit dus letterlijk aan de gang. Hele gezinnen met kinderen die moeten basketballen staan dit weekend op de camping! Zo doen ze dat dus, caravan inpakken en dan ben je klaar om een wedstrijd te spelen.

Door naar Mount Gambier. Een plaatst waar kratermeren zijn en sinkholes. Het beroemdste kratermeer is the blue lake. Een giga blauw meer. Mooi om te zien en een leuke wandeling er om heen. Het meer verandert elk jaar een paar keer van kleur. Als wij er zijn is het diep blauw. Een kijkje in de sinkholes is ook leuk. Dit zijn gaten in de grond die door het water en verzakken van de bodem ineens ontstaan. In de sinkholes zit erg vruchtbare aarde en dat zie je dan ook. Een ligt er midden in de stad en een ander wat er buiten. Beide zijn mooie tuinen geworden.

Dichtbij de camping zit een winkeltje. We zien telkens dat het er erg druk is maar hebben geen idee waarom. Gisteren reden we erlangs en zag ik iemand met een ijsje naar buiten komen. O ze hebben ijs! Even kijken... de kinderen mogen 1 smaak uitkiezen (schepijs) voor een bolletje op een kinderhoorntje. Dit bolletje kan je vergelijken met 2 a 3 bollen bij de ijs winkel in Maassluis. Maarten en ik nemen een bakje.. haha zo'n plastic bierglas die je op evenementen krijgt en dan helemaal vol met ijs en er nog wat bovenop. Niet normaal zoveel!!! Maar het was heerlijk!!

Boodschappen doen is sinds de laatste 1,5 week ook een groot feest voor de kids. Wij doen meestal de boodschappen bij Woolworths (de ah van Australië) en daar hebben ze geen Freek Vonk plaatjes... nee ze hebben Disney kaarten!! Bij de kassa staan Marit en Melle met vragende ogende en zeggen ze maar al te vaak 'krijgen we 'Disney kaards'.. dat snappen de caissières wel. Er zijn er al aardig wat gespaard.

Nu zitten we in Portland. Vanmorgen hebben we een mooie wandeling gemaakt naar een zeehonden kolonie. Langs de kust en kliffen hoog boven de zee. Vanmiddag zijn we nog naar het zuidelijkste punt van Australië gereden.

Morgen gaan we een deel van de great Oceaan Road rijden. Richting Geelong.

1. Ellie:
    23 februari 2016
    Hi guys, fijn te lezen dat Maarten weer is opgeknapt en jullie weer on the go zijn. Ik geniet mee van iedere beschrijving die je geeft Martine, heel beeldend. Alsof ik er een klein beetje bij ben! ga zo door. Lukt het relaxen en leven in het moment al meer? Liefs, Ellie
  2. Dorinda:
    23 februari 2016
    Ha, ik ken je weliswaar niet maar las via de site verrereizenmetkinderen de verwijzing naar je blog dus ik geniet de komende periode met je mee. Leuk om te lezen! Geniet ervan, dat doe ik namelijk ook ....
  3. Rob & Hilma:
    23 februari 2016
    Lieve m4, Wat is het toch leuk om alles te kunnen lezen wat jullie meemaken. Gezellige gesprekken op een camping komen dus ook in Australie voor. Maar met oud Hollanders is wel heel bijzonder. Konden jullie nog wel slapen met al dat gekrijs van de papagaaien? Fijn dat het met Maarten steeds beter gaat...... Prachtige foto's hoor....Veel plezier en weer verder een goede reis op de great Ocean Road.. liefs van ons
  4. Edo Brouwer:
    Hoi familie,
    Wat een schitterende verhalen. Ik zie mezelf omringd door papagaaien en mooie meren....erg levendig verteld dus. Goed om te horen dat mijn maatje weer aardig opknapt !! Groetjes aan jullie allemaal en geniet ervan !! Edo